tisdag 20 januari 2009

Vabbar

Min lilla tjeja är sjuk :( så jag är hemma med henne...
Skulle gått å jobbat idag, men hon var inte bättre utan snarare tvärtom.
Å då har man inte hjärta att lämna henne nån annanstans.
Hoppas verkligen hon är bättre imorn, men de borde hon va.
Efter att ha hostat i snart två månader å tom fått ventolinetabletter till henne, så har hostan bara
blivit värre.
Så fort hon rört sig, ska sova eller varit utanför dörren i kylan
så har hon börjat hosta massor....
Så jag beställde en tid hos barnläkaren igår som fick lyssna på hennes lungor.
Inte alls bra :(

Hon har tydligen fått förkylningsastma....Lilla pupplan
Så hon ska med två olika preparat, inhaleras upp till 10 ggr per dag!!!
OCH ta sina fem kapslar av epilepsimedicinen plus sin andra medicin!


http://www.montgomerycountymd.gov/Content/FireRescue/psta/asthma/images/Pulmicort.jpg

Hon åker verkligen på allt!!!
Sen är hon ju så tuff å stark så hon säger ju inget förrän det är riktigt illa,
eller så säger hon inget å så ser man de på henne istället.
Det är en tuff liten Smillur jag har!!!!
















I söndags var Leon å jag å fikade hos Malin med familj.
Smilla fick feber precis innan å stannade kvar hos Mormor å vilade.
Wilda tyckte nog de va lite tråkigt att inte Smilla var med,
men hon röjde med grabbarna sen å var nöjd iaf :)
Jättemysigt att få komma å se hur de bor,
sen blir de längre när de flyttat...
ja menar, stadsbussen kör inte över USA?
Kan tyckas va dåligt, men såna är deras regler.

Var tvungen att fota deras rum, för Smilla ville se bilder när vi kom hem.
Hoppas det är okej Malin att jag lägger ut dom här.
Annars plockar jag bort dom....:)
Sååååå fina rum!!!!


Wildas fina rosa rum















Herrbesök fick hon me :)















Noahs Tuffa rum



















Häftigt!!
















Noah hade varit uppe tidigt å blev lite trött, så en Turtlesfilm fick de bli :)















Sen fotade Leon lite i köket :)
Kolla in jätteklockan till höger.
"Hur mycket kostade den???"
frågade Leon :) Hihi......

















På återseende everybody allihop...:p

Kräjm

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh lilla smilla då.. hopppas hon mår bättre snart, hälsa henne att jag snart kommer och pysslar om henne och att jag är skyldig henne en fika på stan!

älskar er!

mammigranten sa...

Helt ok med foton!
Var verkligen jättekul att ses och prata lite. Synd om Smilla att hon blivit så sjuk. Hoppas hon snart blir bättre! Klockan är från Moster Malla, men köpt när de hade affären nere vid Träffen och var dyr för en stor klocka i plast, 1600kr! Men den är så snygg!

Jannica sa...

Smillis är tuff...och söt!
Snart ses vi!
TjollahoppTjollahej!

Anonym sa...

HELLO THERE!
åh vad tråkigt för henne att vara sjuk. skruttan. sjuk och envis i kombination...? undra vem hon kan ha fått det ifrån?? Du är ju inte alls envis när DU är sjuk ;) Söt. Kul att se dig på jåppet idag. Är smilla bättre? PUSS